Edukatelt äriliidritelt saab nii mõndagi õppida. Õnneks elame ajastul, mil nende teadmiste ja kogemuste leidmine, vaatamine ja läbi töötamine on lihtsam kui eales varem. Ehkki lugemine ja õppimine mängivad igas valdkonnas teadmiste saamises endiselt olulist rolli (seda võib ehk ületada vaid ise kogemuste hankimine), on meil nüüd võimalus sotsiaalmeedia kaudu muuta oma (ettevõtluse) kangelased ja mentorid osaks oma igapäevaelust.
Olgem ausad, arvatavasti veedate nagunii aega oma sotsiaalmeediakanalitel, seega miks mitte täita need nõuannete ja motivatsiooniga inimestelt, kes võivad teile eesmärkide saavutamiseks teeotsa kätte näidata?
Ühtlasi pidage meeles, et lihtsalt seetõttu, et kedagi jälgite (ja teda austate), ei pea te kõige tema öelduga nõustuma. Peaksite aga olema uutele vaatenurkadele avatud, eriti kui kõnealune arvamus pärineb kelleltki, kellel on kogemusi asjade korda saatmises.
Meil oli keeruline oma nimekirja vaid kümne nimega piiritleda, kuid kui soovite leida vaid kümme inimest, kes teie sotsiaalmeedia lehitsemisele lisaväärtust annavad, siis tasub neid nimesid teada.
10 ettevõtlusgurut, keda sotsiaalmeedias jälgida
Sir Richard Branson
Iga töötava spetsialisti lemmik ettevõtja. Sir Richard Branson asutas kontserni Virgin Group, mis on väärt miljardeid dollareid. Ta räägib palju pereväärtuste olulisusest, oma töötajate eest hoolitsemisest, kliimamuutustest ning unistuste teoks tegemisest. Bransonil on LinkedInis 13,5 miljonit jälgijat ja seda põhjusega.
Leiate te keskkonnast LinkedIn
Ian Bremmer
Ian Bremmer on ettevõtja ja akadeemik, kes asutas kontserni Eurasia Group. See on üleilmne poliitiliste riskide uurimis- ja konsultatsioonifirma, mis aitab ettevõtetel tegeleda ettevõtlusega ebastabiilse poliitilise olukorraga riikides.
Eurasia peamine tütarettevõte GZERO Media keskendub üleilmsete probleemide analüüsile ja kommenteerimisele. Bremmeri sisu on kasulik, kuna ta esitab oma jälgijatele subjektiivset teavet hoomatavate osadena.
Leiate te keskkonnast LinkedIn
Sarah Needleman
Sarah Needleman, keda peaksid jälgima kõik väikeettevõtted ja alustavad ettevõtjad, on Wall Street Journali ajakirjanik, kes keskendub väikeste ja alustavate ettevõtete jaoks olulistele teemadele. Lisaks väikeettevõtete teemasid puudutavale sisule annab ta ka nõu, kuidas väikeettevõtet sotsiaalmeedias turundada või isegi idufirmale rahastust leida.
Leiate te keskkonnast LinkedIn
Tim Ferriss
Tim Ferriss on ilmselt kõige paremini tuntud oma raamatu „The 4-hour work week“ („Neljatunnine töönädal“) poolest. Teda armastavad ettevõtjad, kes juhivad oma ettevõtet kaudselt (või soovivad seda teha). Ehkki Ferriss kirjutab paljudel erinevatel teemadel alates enda vormis hoidmisest kuni söögivalmistamiseni, keskendub ta peamiselt aja tõhusale ärakasutamisele. Ferriss soovib aidata inimestel ülitõhusa ajajuhtimise abil oma produktiivsust ja potentsiaali maksimaalselt ära kasutada.
Leiate te keskkonnast LinkedIn
Ryan Holmes
Ryan Holmes asutas ülimalt eduka digitaalhaldusplatvormi Hootsuite. Platvorm võimaldab nii suurtel kui väikestel ettevõtetel oma sotsiaalmeedia sisu koostada ja hallata. Tema postitused keskenduvad peamiselt tootemargi loomisele, parimatele praktikatele, uuendustele töökohas ning tehisintellektile. Kui soovite teistest sammu võrra eespool püsida, tasub tal kindlasti silma peal hoida.
Leiate te keskkonnast LinkedIn
Daniel Goleman
Ettevõtete muutumine inimese vaatenurgast – Daniel Goleman on raamatu „Emotsionaalne intelligentsus“ autor. Tema pooldab lähenemist, et isiklikud pädevused nagu eneseteadvus ja empaatia parandavad ettevõtetes sooritust ja üleüldist produktiivsust. Ta kirjutised inspireerivad ja motiveerivad teid erinevatel teemadel meditatsioonist tootemargini.
Leiate te keskkonnast LinkedIn
Jill Schlesinger
Jill Schlesinger on telesaate CBS News ärianalüütik. Ta juhib taskuhäälingut „Better off“, milles lahatakse erinevaid raha ja ettevõtluse aspekte. Lisaks juhib Jill raadiosaadet ja veebilehte „Jill on money“, kus ta arutleb igast võimalikust vaatenurgast lähtuvalt raha üle (ning selle üle, kuidas seda teenida ja säästa). Tema loodav sisu annab jälgijatele kasulikke väärtuslikke näpunäiteid ja nõuandeid raha kohta ning hoiab teid kursis sellega, mis finantsmaailmas toimub.
Leiate te keskkonnast LinkedIn
Tony Robbins
Tony Robbins on tuntud kui edukas ettevõtja, kuid viimastel aastatel on ta kogunud kuulsust kõnemehe ja autorina. Tema kuulsaimad raamatud on „Unshakable“ („Vankumatu“) ja „Your financial freedom playbook“ („Teie finantsvabaduse käsiraamat“). Teda tasub jälgida rajal hoiavad.
Leiate te keskkonnast LinkedIn
Adam Gant
Kui otsite naelapead tabavaid mõtisklusi elu, töö ja inimloomuse teemal, peaksite jälgima Adam Ganti. Ta töötab Pennsylvania ülikooli Whartoni koolis juhatuse ja psühholoogia professorina ning on kirjutanud kolm New York Timesi menukit, sealhulgas „Finding joy“ („Õnne otsides“, kaasautor Sheryl Sandberg), „Building resilience“ („Vastupanuvõime suurendamine“) ja „Facing adversity“ („Ebaõnnega silmitsi seismine“).
Leiate te keskkonnast LinkedIn
Gary Vaynerchuk
Gary Vaynerchuk sai kuulsaks sellega, et muutis oma veini jaemüügipoe tohutult edukaks tootemargiks. Ta juhtis Internetipõhist telesaadet „Wine library TV“ ja kasvatas tavalisest ettevõttest impeeriumi. Nüüd jagab ta oma arusaami ja teadmisi sotsiaalmeedia, turunduse ja vlogimise valdkonnas tohutu rahvusvahelise publikuga. Kui otsite nõuandeid oma tootemargi arendamiseks, tasuks seda Vene ettevõtjat jälgida.
Leiate te keskkonnast LinkedIn
Lisaks sellele, et nende äriliidrite ja nõuandjate jälgimine aitab teil aega surnuks löömise ajal rajal püsida, annab see ka teile uusi teadmisi. Saate olulisi (tasuta) näpunäiteid ja nõuandeid inimestelt, kes on oma valdkonnas juba kanda kinnitanud.