Iga ettevõte, mis soovib ajaga kaasas käia ja oma müüki suurendada, peaks esimesele kohale tõstma kliendid. Kuna kliendid eeldavad tänapäeval ühtset ja järjepidevat digitaalset kogemust kõigis pidepunktides, pöördub üha enam ettevõtteid digitaalse kogemuse platvormide (ingl k digital experience platforms, DXP) poole.
Ettevõtete kasutatavate digitaalsete tehnoloogiate seas on otsing, portaalid, analüütika, sisuhaldussüsteemid (CMS) jpm.
Need tehnoloogiad on nüüd liidetud kokku ühte digitaalse kogemuse platvormi, mille eesmärk on pakkuda paremat kasutajakogemust.
Kui teema on sulle võõras, on see lühiülevaade just sulle.
Miks DXP?
Põhjuseid on mitmeid, miks su ettevõte peaks kaaluma DXP kasutuselevõttu.
- See suurendab klientide lojaalsust, veendes neid sinu tootemargile truuks jääma.
- Aktiivne klientide kaasamine kogu nende teekonna vältel.
- Saad parema ülevaate oma klientide huvidest, käitumisest ja tehingute ajaloost, mis võimaldab sul neile suunata kampaanaid ja sisu.
- Saad täieliku ülevaate kõigist kliendi andmetest, tegevustest ja interaktsioonidest kõigis kanalites, rakendustes, pidepunktides jpm.
- Märkimisväärselt paranenud tööviljakus.
Digitaalse kogemuse platvormi osad
Digitaalse kogemuse platvorm koosneb paljudest osadest. Järgnevalt toome välja mõned kõige olulisemad.
Sisuteenused
Nagu ilmselt isegi tead, on veebisisu üks tõhusamaid turundustehnikaid ning seda kasutatakse laialdaselt paljudel digitaalsetel platvormidel.
Seega on iga ettevõtte jaoks hädavajalik sisuhaldussüsteem, millel sisu kirjutada, avaldada ja muid seotud ülesandeid täita. DXP tegeleb nende ja muudegi sisuteenustega seotud teemadega, sealhulgas töövoog, dokumendid, metaandmed ja taksonoomia.
Otsinguteenused
Otsing on iga ettevõtte jaoks vajalik tööriist, mis aitab teavet leida. Digitaalse kogemuse platvorm võimaldab sul kasutada erinevaid otsingu funktsioone, sealhulgas lehe otsing, ühisotsing, ettevõtete otsing jms.
Kampaaniateenused
DXP on tuntud ka kasulike kampaaniateenuste poolest, mille seas on näiteks teatud rühmadele suunatud kampaaniad, sihtturu määratlemine ja kasutajate segmentimine.
Nende funktsioonide abil on lihtne turunduskampaaniat üles ehitada, suunates sisu õigele publikule.
Koostööteenused
DXP pakub paljusid erinevaid koostööteenuseid, mis su ettevõtet mitmel moel toetavad.
Mõned neist teenustest on vestlus, teadmistebaas, viki, blogi, e-post ja sõnumid.
Nende teenuste abil saavad kliendid su ettevõtet tundma õppida ning hankida kogu vajaliku teabe.
Turvateenused
Mõistagi on turvalisus iga digitaalse platvormi oluline osa ning DXP abil saad kasutada selliseid teenuseid nagu volitamine, autentimine, SSO jms.
Eelised ettevõttele
DXP kogemus ja eelised on erinevate isikute jaoks erinevad. Ettevõtete puhul on eeliste seas järgnev.
- Parem kontroll veebikanalite üle ning suurem iseseisvus nende haldamisel.
- DXP võimaldab sul lõigata kasu uusimatest tehnoloogiatest, et uusi ja tõhusamaid ärimudeleid rakendada.
- DXP võimaldab ettevõttel vähendada kliendikulutusi, suurendades klientide lojaalsust.
Seda tänu klientidele pakutavate isikupärastatud teenustele ja sisule, kuna klientide käitumise kohta kogutakse andmeid kogu teekonna vältel.
- See parandab oluliselt su otsuste langetamise võimet, kuna DXP annab sulle ühes kohas täieliku ülevaate kliendi andmetest ja tegevustest.
- DXP kasutuselevõtt toetab ka ettevõtte digitaalset üleminekut, toetades erinevate äriprotsesside automatiseerimist.
Eelised klientidele
- Kliendi digitaalne kogemus on suurel määral isikupärastatud, tuginedes erinevatele teguritele nagu eelistused, asukoht, ajastus, interaktsioonide ajalugu jms.
- Kliendid saavad alati nautida sujuvat digitaalset kogemust.
- See võimaldab ettevõttel keskenduda kliendile.
- Premeerib kliente erinevatel visiidel, sh lojaalsusprogrammid, mis põhinevad nende interaktsioonidel.
- Võimaldab pakkuda paremat kliendituge.
Levinud probleemid
Üleminek digitaalse kogemuse platvormile võib pakkuda su ettevõttele, kliendile ja teistele lõppkasutajatele ohtralt eeliseid.
Sarnaselt teistele äriprotsessidele võib aga siingi tulla ette probleeme ja takistusi. Selle integratsiooni edu ja võimalikud probleemid sõltuvad suuresti sinu ettevõtte digitaalsest strateegiast.
DXP teenuse osutaja valikul on kõige olulisem analüüsida integreerimise lihtsust, teenuse kvaliteeti ja pakutavat tehnilist tuge, mis aitab tagada, et kõik kulgeb plaanipäraselt ja eriliste takistusteta.