Tehisintellekti üle arutletakse pidevalt ning see teema pakub huvi paljudele tööstusharudele üle kogu maailma. Nüüdseks on tehisintellekt jõudnud kõikjale alates lennujaamadest kuni jaemüügikauplusteni ning seda kasutatakse paljudel erinevatel eesmärkidel. Kuna sellised hiiud nagu Google, Amazon, Microsoft jms investeerivad tehnoloogiasse suuri summasid, eeldatakse, et tehisintellekt jõuab järgmisel paaril aastal uuele tasemele. Ei tule ilmselt mingi üllatusena, et see on jõudnud ka veebikaubandusse ning põhjustab selles suuri muutusi.
Siin on mõned näited tehisintellekti kasutusest veebikaubanduses ja põhjused, miks see meile meeldib.
Kliendile keskenduv tooteotsing
Üks peamisi põhjuseid, miks kliendid veebipoes ostu sooritamise pooleli jätavad, on neile kuvatavad ebavajalikud tooteotsingu tulemused. Tehisintellekt tuleb selle probleemiga hõlpsalt toime, pannes veebipoe otsingumootori klientide moodi mõtlema.
Twiggle on ettevõte, mis kasutab näiteks loomuliku keele töötlust ja masinõpet, et sõeluda välja kliendi huvidele ja ootustele vastavaid tooteid ning parandada seega otsingutulemusi, mida talle kuvatakse.
On teisigi ettevõtteid, mis kasutavad seda tehnoloogiat oma veebipoe tooteotsingu kliendikesksemaks muutmiseks. Tehisintellekt võimaldab veebiettevõtetel parandada oma lehe üldkogemust kõrgtehnoloogilise video- ja pildituvastuse abil, mis on ilmselt kõige selle juures parim osa.
Vestlusrobotid
Kui arvad, et vestlusrobotid on ajast ja arust või ülehinnatud, siis tasub mainida, et tehisintellekt on vestlusrobotitele täiesti uue elu sisse puhunud, eriti veebikaubanduses. Nagu enamik inimesi teab, on vestlusrobot programm, mille eesmärk on Internetis kasutajatega suhelda. See on kulutõhus süsteem klienditoe pakkumiseks ning seda kasutavad paljud erinevad tööstusharud toidust rahanduseni.

medium.com
Tänu tehisintellektile kasutavad tänapäeva vestlusrobotid ära loomuliku keele töötlust, et pakkuda kasutajatele tähendusrikkamaid vastuseid masinlike lausete asemel. Erinevus tuleb esile eriti siis, kui neid võrrelda traditsiooniliste vestlusrobotitega, kuna tehisintellekti toega robotid suudavad ka õppida ja aja jooksul paremaks muutuda, pidada inimsarnaseid vestlusi ja mõjuda vastuvõetavamalt. See kõik suurendab mõistagi klientide rahulolu ja innustab neid rohkem ostma.
Tootekirjelduste koostamine
Võime ilma liialduseta öelda, et veebipoed sõltuvad suurel määral tootekirjeldustest, mis mängivad klientide otsuse langetamise protsessis suurt rolli. Need on eraldi tootepiltidest, kuna tootekirjeldused on olulised isegi siis, kui sinna juurde käivad võrratud tootepildid. Kui sul on üha suureneva tootevalikuga kasvav ettevõte, võib igale tootele kirjelduse kirjutamine olla äärmiselt väsitav ning selle jaoks kellegi palkamine on kulukas.
Õnneks muudab tehisintellekt kogu tootekirjelduse kirjutamise protsessi automaatseks. Tehisintellektil põhinevad platvormid nagu Quill võimaldavad veebipoe platvormidel automaatselt koostada andmetel põhinevaid lugusid või kirjeldusi. Tulemus pole pelgalt tootja kirjeldus tootest, vaid platvormid otsivad ka Internetist toodete kohta kõige asjakohasemat ja uuemat teavet. Selle tulemusena saad vaid tunniga koostada sadu, kui mitte tuhandeid tootekirjeldusi.
Tootesoovitused
Me kõik teame, et veebikaubanduse hiid Amazon on üks ettevõtetest, mis on tehisintellekti aktiivselt kasutanud paljude oma ettevõtte protsesside, sh tootesoovituste jaoks. Üks parimaid meetodeid veebipoodidele müügi suurendamiseks on kuvada kliendile ostukorvis nn viimase hetke ostusid või vaadatava toote kallimaid või võimsamaid versioone. Amazon on tänu tehisintellektil põhinevale tootesoovituste mootorile selle tehnikaga päris palju raha teeninud.

static-labs.ebanx.com
Suurandmete kasutamise abil kogub see tehisintellekti mootor teavet kliendi otsingute, ostuajaloo ja muu kohta, et soovitada talle just tema eelistustele ja vajadustele vastavaid tooteid. See parandab mõistagi käivet, aitab kliente säilitada, suurendab naasvate klientide arvu ning genereerib ka rohkem kasulikke andmeid.
Tehisintellekti tehnoloogia on veebikaubanduse tööstusele igal võimalikul moel kasulik ning sul on viimane aeg seda vähemalt mõne äriprotsessi jaoks ära kasutada.